Przejdź do głównej zawartości

10 rzeczy, które przydadzą się w podróży (samolotem) na koniec świata

Cześć!

Pamiętam mój pierwszy wyjazd do Azji 5 lat temu. Podróż samolotem trwała ponad 20 godzin, ale byłam tak podekscytowana, że nawet nie czułam zmęczenia i nie myślałam o tym co mogłoby mi pomóc przetrwać wiele godzin na pokładzie. Pytałam znajomych co powinnam wziąć, ale odpowiedzi było tyle, że postanowiłam zdać się na siebie. Żałuję, że nie miałam listy poniżej przed moim pierwszym lotem międzykontynentalnym. Nauczona doświadczeniem zdobytym podczas kilkudziesięciu przelotów przedstawiam wam samolotowy "must have" :)



1. Ciepłe i wygodne ubranie

Ja w swoją pierwszą delegację leciałam w dżinsach i marynarce :D i do dzisiaj sama nie mogę w to uwierzyć ;) w samolocie, gdzie mamy tak bardzo ograniczoną ilość miejsca, niezwykle ważne jest wygodne ubranie z naturalnych materiałów. Ja zazwyczaj latam w bawełnianych leginsach i długich bluzach z kapturem (w samolocie jest chłodno, a kaptur pozwala mi się schować w trakcie drzemki).

2. Ubranie na zmianę

Właściwie to 2 komplety ubrań na zmianę :) Latem, kiedy różnica temperatur między Polską a Azją nie jest taka duża - nie ma problemu, wystarczyłby jeden. Natomiast zimą amplituda jest duża, a lot z puchową kurtką niezbyt komfortowy. Latając w chłodniejsze miesiące roku zawsze zabieram lekką sukienkę i sandały do bagażu podręcznego i w trakcie przesiadki zmieniam ubranie. Dodatkowy komplet jest również przydatny na wypadek nieprzewidzianych przygód, np. oblanie się czerwonym winem w trakcie turbulencji ;)

3. Kanapki i przekąski

Droga jest daleka, ceny na lotniskach wysokie, a porcje serwowane w samolotach - małe, poza tym kolejki i ciągłe oczekiwanie jest męczące, a nikt nie lubi być głodny, bo człowiek głodny to zły ;) Więc ja - przezorna zawsze zabezpieczona, zabieram ze sobą kanapki i przekąski. Przyznam, że nie raz uratowały mi życie :)


   


4. Pusta butelka na wodę

Ile najwięcej zapłaciliście za 0,5 l butelkę wody? Ja 13 PLN na lotnisku w Helsinkach. Od tamtej pory zawsze mam przy sobie bidon. Niemal na każdym większym lotnisku dostępne są kraniki z wodą pitną, którą możecie napełnić butelkę. Poza tym w trakcie podróży samolotem organizm potrzebuje więcej wody i zaleca się spożywanie jej w dużych ilościach.

5. Podstawowe kosmetyki

Szczoteczka i pasta do zębów, nawilżane chusteczki, dezodorant, płyn do demakijażu, kosmetyki kolorowe jeśli chcecie wszystkich olśnić po wylądowaniu (przyznam się w tajemnicy, że w trakcie przesiadek idę na stoiska z kosmetykami i proszę o testowy makijaż ;p). Czasem prosto z lotniska muszę jechać na spotkanie, wtedy zabieram jeszcze mini żel pod prysznic, ponieważ na dużych lotniskach można się wykąpać. Pamiętajcie jednak o tym, aby zabrać ze sobą klapki pod prysznic.
6. Rozrywka

Wszystko co lubicie - książki, czytnik, gazety, muzyka. Dla mnie lot to zawsze czas kiedy spokojnie mogę pogrążyć się w lekturze i nadrobić zaległości w czytaniu, więc ja zabieram głównie książki :)


7. Skarpetki

Tutaj ponownie chodzi o nasz komfort i zdrowie w trakcie podróży. Pamiętajcie jednak, że najlepiej jest mieć skarpetki bezuciskowe, aby krew mogła krążyć. Ja od razu po zajęciu swojego miejsca ściągam buty i zakładam skarpetki. Ważne jest, żeby pić dużo wody i w miarę możliwości się ruszać, zdarzyło mi się mieć tak spuchnięte stopy, że po wylądowaniu miałam trudności, aby ubrać buty.

8. Poduszka - rogal

Wprawdzie w samolocie dostaniecie poduszkę, ale niezbyt dobrej jakości. Tutaj najważniejsze jest nasze zdrowie. Na rynku dostępne są różne zagłówki - dmuchane, ortopedyczne, zapamiętujące kształt. Nie wyobrażam sobie lotu bez rogala.
9. Słuchawki

Linie lotnicze również zapewniają słuchawki na pokładzie, ale często dźwięk nie jest wyraźny. Polecam zabrać swoje, najlepiej takie, które dobrze wygłuszają.
10. Ładowarka/kabel do telefonu

Większość samolotów jest wyposażona w USB i/lub gniazdka. Możecie ładować telefon w trakcie całego lotu. Na koniec świata bez kontaktu z domem? O nie! 




A czy jest coś jeszcze bez czego Ty nie wyobrażasz sobie lotu samolotem? :)

Pozdrawiam,

Paulina 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

5 pairs of words that look or sound similar (or same) but have different meaning

Hello Everyone! Do you know that there are pairs of words in English which look or sound similar or even same but they carry different meanings? There are plenty of them! Unfortunately, they are confusing for many students and many people have problems with both spelling and pronunciation. Today I prepared 5 pairs of such words and I hope that this post will help you to broaden your vocabulary and teach you how to use them correctly! Photo by Plush Design Studio from Pexels RAW / rɔː /   definition: food or product which is not cooked e.g. raw meat, raw vegetables synonyms: uncooked, fresh, undone sentence: I’m cooking a dinner, but we have to wait about 20 minutes, the chicken is still raw. ROW / rəʊ / definition: people or things arranged in a way that they create a line synonyms: chain, formation sentence: She is the most famous fashion editor, she

Jak napisać (formalny) e-mail po angielsku?

Cześć! Wiem ile trudności może sprawiać napisanie e-maila po angielsku do kontrahenta lub współpracownika. Poniżej spisałam kilka zwrotów oraz porad, które ułatwią wam to zadanie. ENJOY! ORGANIZACJA TREŚCI 1.       Greeting/Opening 2.       Reason for writing 3.       Ordering information 4.       Conclusion 5.       Closing PRZYDATNE ZWROTY Greeting/Opening Dear Sir/Madame, - Szanowny Panie/Pani Good morning Jack, - Dzień dobry Jack, Hello/Hi John, - Cześć John,  Reason for writing Thank you for your email. – Dziękuję za wiadomość. I’m writing to inform you that … - Piszę, aby poinformować o… Just a quick e-mail to let you know… - Krótki email, aby poinformować o… Further to our conversation, I confirm that… - W nawiązaniu do naszej rozmowy… Ordering i nformation Firstly, - Po pierwsze Secondly, - Po drugie Thirdly, - Po trzecie Finally, - Na zakończenie, Conclusion Hope to hear from you soon, - Mam nadziej

8 najlepszych tematów na small talk (część I)

Czym właściwie jest "small talk"? Small talk to krótka rozmowa, niezobowiązująca pogawędka będąca wstępem do rozmowy właściwej. Każdy z nas na co dzień spotyka się z ludźmi w pracy, w sklepie, w urzędzie. Często widzimy się z kimś krótką chwilę - w windzie, czy przy ekspresie do kawy, o czym wtedy porozmawiać? Small talk to nie tylko sztuka nawiązywania czy prowadzenia rozmowy, ale także umiejętność nie przekraczania bariery prywatności, która może zostać uznana przez naszego rozmówcę za niestosowną, na co należy uważać zwłaszcza w sytuacjach biznesowych. Poniżej przedstawiam wam tematy oraz kilka powiązanych z nimi pytań, które pomogą wam nawiązać lub poprowadzić tytułowy "small talk". Photo by rawpixel.com from Pexels 1. Pogoda Rozmowy o pogodzie to klasyk. Aura w Polsce jest tak zmienna, że z łatwością można ją skomentować. W dodatku jest to bezpieczny temat, który nie dotyka nikogo personalnie i nie wzbudza kontrowersji. No może z  wyjątkiem